Как да пребориш бесния следобеден глад?

...или как да превърнеш напъните в навици?

Заговорим ли за трайна промяна в навиците, без значение от контекста, първата мисъл на повечето от нас е ЗОР.

Втората, третата и четвъртата често са НАПЪН, МЪКА и ДОСАДА. 

Свикнали сме да вярваме, че промяната е трудна. И тя е точно такава. Ако ние я направим такава. 

Ако си твърдо убеден/а, че нещо ще ти коства брутални усилия, ще изисква постоянна воля и неспирни напъни, шансът това нещо да се случи лесно и безпроблемно е почти нулев. Причината е, че нагласата ти дефинира отношението ти, а то - усещането ти. В абсолютно всякакви ситуации! 

Но ако подходиш с любопитство и готовност да дадеш откровен шанс на нещо ново, и още по-важното - адаптираш се в движение, така че да полагаш грижи, които са устойчиви и гъвкави, промяната е възможна и превръщането на еднократни напъни в дългосрочни навици всъщност далеч не е толкова трудно :)

Първият дигитален курс за пестене на време нерви и енергия в кухнята "Практично готвене за заети хора" ще ти помогне да превърнеш готвенето от досадна и скучна домакинска дейност в забавно занимание с приятен страничен ефект - вкусна и пълноценна храна. 

Когато човек осъзнае, че иска да промени хранителните си навици, една от най-често допусканите грешки е да скочи в дълбокото и изведнъж да се опита да промени всичко - желязна дисциплина, драконовска диета, хранене по часове, броене на калории, спазване на прецизни режими и педантични количества...мътна и кървава. Нищо чудно, че над 90% от диетите, които хората започват да спазват годишно (в световен мащаб) се провалят! 

Именно поради тази причина моята идеология в храненето се базира изцяло на концепцията за динамичния баланс. Това означава, че, без значение какви цели имаш, какви възможности и какви предпочитания, дали си веган, вегетарианец или месояден, единственият начин трайно да подобриш и промениш навиците си в храненето е да си го направиш толкова лесно, че да имаш мотивация да го правиш ежедневно. Курсът ще ти помогне да направиш точно това :)

И за да ти дам конкретен пример, в следващите редове споделям няколко кратки идеи и съвети как можеш да се пребориш с бесния следобеден глад, без да посягаш към вафли, чипсове, солети и всякакви полуфабрикати. Всички идеи са лесни и практични, но изискват малко мисъл и предварително планиране. 

Ако си от хората, които се измъчват от бесен следобеден глад и редовно се поддават на изкушението да посегнат към вендинг машината или да скочат до магазинчето отсреща за вафла, чипс, кроасан, солети или нещо подобно, тези идеи вероятно ще променят доста връзката ти със следобедния глад ;) 

Тези предложения по никакъв начин не претендират за универсалност - ако имаш различни навици или структурираш храненето си различно, спокойно игнорирай. Но ако ти трябва компас, който да ти показва посоката, когато се почувстваш насред нищото, това е добра отправна точка, която можеш да надграждаш неограничено. 

Какво ти трябва? 

  • Източник на протеин (например: варени яйца, извара, сирене котидж, скир, подквасено ядково мляко + протеин на прах и т.н.)
  • Източник на мазнини (авокадо, маслини, сурови ядки, тахан, кокосово масло и т.н.)
  • Източници на фибри и микронутриенти (зеленчуци и плодове по избор)
  • Източник на въглехидрати (пълнозърнест хляб, овесени ядки/трици, мюсли без добавена захар и т.н.)
  • Овкусяване по желание (за сладките комбинации - сушени плодове, мед, нектар от агаве, кленов сироп, петмез от фурми и т.н.; за солените комбинации - подправки, сол, соев сос и т.н.)

Какво можеш да направиш?

  • Свари по-голямо количество яйца през уикенда, за да можеш да посягаш към тях като лесна закуска в забързаните делнични сутрини или за гладните следобеди по време на работа.
  • Ако избереш източник на протеини, различен от яйцата, и имаш достъп до хладилник, зареди го с няколко кутии/опаковки извара, скир или сирене котидж (ако консумираш млечни продукти). 
  • Купи си кутия за храна, в която можеш от сутринта или от предната вечер да подготвяш нещо пълноценно за хапване (мъфини, мини палачинки, протеиново барче и т.н.), което да взимаш със себе си за работа (ако работиш извън дома) или на път и да хапнеш, когато стомахът ти започне да стърже.

Още много подобни идеи можеш да откриеш в онлайн курса "Практично готвене за заети хора". 

Всичко за курса можеш да научиш тук.

Хареса ли ти?

За още идеи от кухнята на заетия човек -
присъедини се към групата Практично готвене за заети хора.

Сподели с приятели в:

Имейл бюлетин

Абонирай се, не изпускай новостите от нашата кухня.

back-arrowcheckoutfacebook-icongoogle+instagrammailread-latersearchsubmit-arrowtwitteryoutube1